Kavana na mostu

arhitekti Hemma Fasch, Jakob Fuchs
projekt Stanica za brodove, Schwedenplatz, Beč, Austrija
napisala Iris Meder

 

Bečki Donaukanal izvorno je bio jedan od brojnih tokova Dunava koji su meandrirali poljanama. Nakon regulacije rijeke i uspostavljanja njene plovnosti 1860-tih godina postao je vodeni tok, sada pod nazivom "Kanal" dijelom grada 19. stoljeća, pogodan za provođenje slobodnog vremena na plutajućim riječnim kupalištima. Ovo područje obilježila su zlodjela nacionalsocijalista u susjednim židovskim gradskim četvrtima, potom borbe oko povlačenja tijekom posljednjih dana Drugoga svjetskog rata, nakon rata obnova u smislu pogodnosti za automobilski promet. No, još do danas Dunavski kanal također karakterizira trasa gradske željeznice koju je projektirao Otto Wagner, a sada služi kao linija podzemne željeznice. Do 1990-tih godina ovaj ambijent nije bio naročito privlačan, čemu su dodatno pridonosili štropot vlakova i blijeda, slaba rasvjeta. Pojavljivanje pankerskog kluba nezavisne scene Flex te ponešto pomodnijeg Summer Stagea na Kanalu označilo je početak razvoja u gastronomskom, a onda i sve više u arhitektonskom smislu, što je sada kulminiralo izgradnjom pristaništa za Twin City Liner.